Pengikut

Cari Makan Sikit

Saturday, September 1, 2012

Orang Perempuan Yang Dah Akil Baligh, Meh Baca Ni

Nabi Muhammad S.A.W.bersabda dalam hadis baginda yang maksudnya :.

“Wahai Asma! Sesungguhnya seorang perempuan apabila sudah cukup umur, tidak boleh dilihat seluruh anggota tubuhnya, kecuali ini dan ini, sambil Rasulullah menunjuk muka dan kedua tapak tangannya”.

Perintah Allah diatas adalah jelas dan tegas yang wajib hukumnya bagi kaum wanita sebagaimana dinyatakan Allah pada pembukaan surat An Nur yaitu : “Inilah satu surah yang Kami turunkan kepada rasul dan Kami wajibkan menjalankan hukum-hukum syariat yang tersebut didalamnya. Dan Kami turunkan pula didalamnya keterangan-keterangan yang jelas, semoga kamu dapat mengingatnya”.

Dari bunyi ayat diatas jelaslah wanita yang tidak memakai tudung telah melakukan dosa yang besar karena ingkar kepada hukum syariat Islam yang diwajibkan oleh Allah SWT.

“Aku berdiri dimuka pintu syurga, tiba-tiba yang masuk ke syurga hanya orang-orang miskin, sedangkan orang yang kaya-raya masih tertahan, hanya sebahagian mereka telah diperintahkan masuk neraka, dan aku berdiri di pintu neraka maka kebanyakan yang masuk neraka adalah kaum wanita.

Banyak kaum wanita yang masuk neraka, semata-mata keranana didalam hidupnya tidak memakai tudung kepala atau Jilbab, didalam neraka mereka akan mendapat seksaan yang amat berat sekali sebagai mana diceritakan Nabi Muhammad dalam hadis beliau yang bermaksud ;

“Wanita yang akan digantung dengan rambutnya, sampai mendidih otak dikepalanya didalam neraka, ialah wanita-wanita yang memperlihatkan rambutnya kepada laki-laki yang bukan muhrimnya”

Barang siapa yang mengingkari hukum-hukum syariat islam sesudah beriman, maka hapuslah pahala amalnya bahkan diakhirat dia termasuk orang-orang yang merugikan..." (surah Al Maidah ayat 5)

No comments: