Pengikut

Cari Makan Sikit

Friday, December 23, 2011

Kisah #42 - Rumusan Kehidupan Bab Dua

eceh. tajuk takboleh blah. haha! sebab otak aku dah separa berfungsi kot sejak dua menjak ni. yelah, orang sibuk isi masa dengan pekerjaan yang boleh membawa keuntungan di akhir bulan, aku pulak sibur fikir nak tadah tangan dekat pihak berkaitan. hehe!

well, aku dah berhenti kerja awal bulan lepas. nak yahuu ke nak huhu?

entah. aku pun tak pasti. yang pasti aku rasa bebas 3 4 hari kemudian. lepas tu bapaklah punya bosan! haha. selalu masa sangat terisi dengan jahit menjahit, sembat menyembat, sembang bersembang, gosip bergosip. tapi tiba-tiba je terbongkang kat rumah sorang-sorang. macam loser tu ada la jugak sikit-sikit, tapi more to lonely. cewah!

nak dijadikan cerita lagi menarik la pulak kan, time tu jugak la Cik Ketua Rumah ajak kitorang berpindah rumah daripada rumah yang punya tangga di luar rumah kepada rumah yang punya tangga di dalam rumah. ada paham? haha! nak masuk kena bayar deposit sebulan gaji aku kat butik selepas ditolak oleh Lady Boss! mati kutu jadinya. takkan nak mogok sorang-sorang tanak pindah, pelik la pulak kan. so aku agreed aje sebab memang Cik Ketua Rumah yang beria cari rumah situ sana sini, beria pulak buat iklan untuk penyewa baru yang nak stay rumah sewa lama kami. bagus kan Cik Ketua Rumah kita. saya undi! haha. bilik yang aku dapat pulak memang super besar, rasa bergolek 7 kali belum habis. haha!

oleh sebab masa dah banyak terluang, aku memang plan nak siapkan tesis aku. tak siap lagi ke? haha! dah 98% dah nak habis proses nak betul-betul siap. bosan gila nak berurusan dengan birokrasi dan Si Cekgu. dah 24 hari aku menunggu nak dilayan oleh Si Cekgu. pandai lah dia kan. tsk tsk. aku malas nak kutuk dia lebih-lebih sebab dah banyak sangat yang aku kompelin, tapi hasilnya aku sendiri yang sakit hati. huhu!

lagipun, aku ditakdirkan untuk kembali menjadi orang bawahan Si Cekgu bermula tahun depan. harap-harap boleh turun jisim badan lagi. haha! sebab tu aku nak sangat siap tesis, supaya aku boleh fokus dengan kerja sahaja dan takde lagi alasan kepada Si Cekgu untuk mengugut aku itu ini begitu begini. ai dah fedap yu!

malam ni pulak aku nak pulang ke kampung nak sambut hari ulangtahun perpindahan dari rumah Si Atuk ke rumah Si Ayah. hehe! tak sabar nak balik. nak jumpa Orang Kampung walaupun yang selalu sangat aku jumpa bila balik kampung adalah bantal dan tilam busyuk. hehe! nanti mesti jenuh nak menjawab soalan orang kampung yang berbunyi begini, 'kau dah habis belajar ke belum?' 'lama lagi ke kau belajar?' 'eh, awak kerja kat mana sekarang?'

oh ya, soalan pasal jodoh memang tak sampai lagi kat aku. selamat! hehe.

bercerita pasal jodoh pulak kan, i guess aku dan bergerak solo secara rasmi la. eceh! dah enam belas kali kot solo dalam masa 3 tahun. haha! perasaan? none of your business. eh tak tak. ada lah sikit perasaan marahkecewakecikhatimalumarahgeramsakithatimarahdansedih tapi nak buat apa lagi kan? biar ia berlalu pergi. haha! yang aku terasa sebab usia dan kenangan je. yang lain tak kisah sangat. wah gitu! nampak sangat hati dah rosak kan.

so, apalagi cerita nak kena update? aku perasan malas ni. haha! mood nak menulis ada, bahan nak ditulis tu takde dah. aku tengah cari sumber baru yang boleh dipercayai tapi kena melalui tapisan dulu satu demi satu supaya tak marahkecewakecikhatimalumarahgeramsakithatimarahdansedih lagi. tunggu aku kerja balik dengan Si Cekgu pun banyak jugak bahan kot. hehe!

okay lah. selamat malam. dan Merry Christmas kepada yang menyambut and a Happy New Year.



ini budak comel dekat tempat kerja dulu. takde kaitan. hehe!



nak siap-siap fikir azam tahun lepas dah settle ke belum, nak update azam tahun ni pulak. :)

No comments: