Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, November 2, 2011

Kisah #41 - Rumusan Kehidupan

okay, berbalik kepada tujuan asal untuk mengupdate belog adalah untuk menarik lebih banyak trafik kepada belog ini. eceh! bukan lah, saja nak update belog sendiri sebab aku memang syok sendiri kalau aku baca balik smeua entri yang aku tulis dan au boleh bayangkan dan teringat-ingat segala kejadian yang aku alami apabila aku rasa macam nak mengenang memori silam. ewah!

malam ni aku cuma nak buat rumusan je sebab banyak sangat sangat sangat cerita yang aku nak kongsikan tapi aku cuma mampu buat dalam bentuk rumusan dan point sahaja - mengikut cara rumusan yang diajar semasa zaman kolej dulu. apa guna ilmu kalau tak dipraktikkan. hehe! [sila terasa]

bahagian atas adalah pendahuluan.

kedua adalah point yang nak aku jadikan hujah.


  • belajar - boleh rujuk entri lepas di mana aku telah menghadiri satu peperiksaan lisan sebagai cabaran terakhir sebelum dapat takrifan pelajar tamat sekolah, dan alhamdulillah aku berjaya memberi alasan munasabah sepanjang perbahasan berlaku TANPA pertolongan Si Cekgu of course. haha! jadi dengan ini aku isytiharkan aku dah boleh dipinang, eh dah boleh cari kerja yang lebih menjamin kewangan dengan syarat aku mesti jilidkan tesis aku sebelum pertengahan tahun hadapan. bapak punya lama masa dia bagi kat aku menyebabkan aku terduduk selepas peperiksaan tersebut sebab terasa macam aku punya result tak berapa bagus. terus keesokan harinya aku demam kus-kus.

  • kerja - bila aku demam kus-kus, proses bangun tidur pun jadi lambat yang amat, maka aku terus dapat notis terakhir bila aku ke tempat kerja pada keesokan harinya. selepas tu beberapa bom atom meletup dalam kedai, aku sekali lagi senyum je dan terangguk-angguk tanda setuju dengan setiap tohmahan dan kecaman dari Si Ladyboss. aku hanya diselamatkan oleh Big Boss yang datang dan selalu panggil aku 'kekasih' lantas mengajak bini dia keluar shopping. haha. terima kasih Big Boss! em, pasal rakan sekerja pun nak kena stori ke? pendek kata semua nya berjalan separa lancar aje, aku dah start panas punggung sebab orang lain dah start panas hati. macamana?

  • Si Cekgu - dan-dan pulak lepas habis exam dia pun sibuk nak suruh aku buat itu ini begitu begini pada paper yang aku dah lama submit pada dia sebelum aku mula kerja lagi, tapi sampai sekarang dia cakap dia takde masa nak hantar paper kepada pihak yang sepatutnya. alasan biasa - saya sibuk lah! amboi. kalau part dia senang je jawab tapi kalau part aku, semua benda dia nak kalau boleh dalam sekali petik jari berduyun-duyun paper aku berlonggok atas meja dia agaknya. kalaulah aku dapat bela seekor Geenie warna biru. hihi! 

  • Hosmet - hosmet saya semua baik-baik aja sih. tapi ahli Bilik Tengah mungkin dah keluar kot hari ni dan berpindah duduk dengan ibu tunggal yakni rakan sekerja beliau. kadang-kadang saya teringin jugak nak pindah duduk dalam Bilik Tengah dengan harapan badi bilik tu yang berjaya menghalau kesemua ahli yang pernah duduk dalam tu keluar dan berpindah kepada aras pekerjaan yang baru membuatkan aku jugak teringin nak buat benda sama. okay, jom packing barang sekarang! kita pindah bilik sebelah. hehe!

  • famili - you know what, in a few months i'll become a gorgeous and hot aunt for my FIRST niece/nephew because gender of that lil baby is not yet to be confirmed. so excited! hehe. hadiah dah siap dah. dan esok lusa aku akan pulang beraya ke rumah dengan hati yang gembira sebab dah tak payah bisik kat Si Emak setiap kali pulang ke sini untuk berdoa aku habis belajar. hehe! dan harapan aku sebenarnya taknak balik sorang-sorang lagi tahun depan. wah gitu! er, maybe 2 tahun akan datang, sebab tahun depan dah dekat. 

  • him - nak jugak masukkan walaupun orang lain dah meluat, aku tetap suka nak selit-selit bahagian ni. masih lagi dalam proses mengenali hati budi, bak kata retiss macam tu lah kan, tapi realitinya sampai ke sudah pun kau belum tentu dapat memahami isi hati seorang lelaki yang satu ni. darn! still working on it. work hard, play smart kot. 

okay, sekarang masuk kesimpulan pulak.

kesimpulannya, kepada sesiapa yang terasa berminat nak tahu pasa cerita perahsan seorang budak hingusan yang comel ni, boleh klik butang subscribe. eh eh, silap dialog. hehe! so, aku dah cerita point pun kat atas, jadi aku rasa kalian boleh diharapkan untuk membuat kesimpulan sendiri sebab kalian semua kan dah besar panjang! hoho. tapi cerita ni masih belum habis. semua benda aku nak baiki lagi tu cuma tunggu rezeki dari Yang Satu sahaja, amin!

entri 2 bulan sekali, memang panjang. tahniah! sebab berjaya habiskan baca. selamat siang. 

No comments: