Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, October 12, 2011

Kompleks #46 - Get Ready, Set and Go!

Asalammualaikum saudari,

Adalah dimaklumkan peperiksaan lisan saudari akan diadakan pada 21 Oktober 2011, jam 9.30 pagi di Bilik Mesy. Siswazah, FKAB.  harap dapat maklumkan kepada saya, saudari bersedia atau tidak.

TQ.

woha! nervous tahap gaban.

ya, saya rasa saya sudah sedia.


update dari kedai. kena cepat kopi pes dan pablis. ^^

Thursday, October 6, 2011

Edisi Kerja #7 - Payday!

gaji dah dapat, tapi Ya Tuhan sikit yang amat. eh eh, bukan tak bersyukur, cumanya mula tergerak hati dan terfikir sendiri 'apakah betul tindakan yang aku amik ni?' memang aku suka kerja kat sini, pada mulanya tapi lama-kelamaan aku jadi macam sangat terikut-ikut dengan kehidupan disebabkan pengaruh suasana dan rakan sekerja. tak bermaksud tidak sihat, mestilah ada pro and cons kan.

tapi bila fikir-fikir balik, sampai bila aku nak buang masa dan tenaga [kalau ada] untuk menghambakan diri kat sini sedangkan mungkin aku mampu untuk dapatkan kerja yang lebih baik sekaligus dapat menampung hidup diri sendiri tanpa perlu mengikat perut lagi.

yalah, memang tak ikat perut secara reality, tapi aku masih tak mampu nak hiburkan diri sendiri dengan memakai duit gaji. tsk tsk.

semuanya habis dalam masa sehari je, kalau aku transfer online lah. bayar itu, bayar ini. lepas tu, mulalah fikir nak lari dari rumah - terus balik kampung. tapi macam orang yang melarikan diri dari masalah lah pulak kan. aku tak suka pendekatan sebegitu rupa. eceh!

ada jugak kawan offer kerja lain. tidak lah semewah yang sepatutnya, tapi 2 kali ganda daripada gaji sekarang.

memang betul ya, bila kerja ni memang lah niat seharusnya ikhlas dan kita sepatutnya mencintai kerjaya kita, tapi memang hal duit akan timbul juga. gaji tak cukup, tak berbaloi atau whatsoever yang memang akan datang bila sampai masanya.

eh eh, macam dah silap tajuk je. hehe!

aku nak cerita minggu sudah aku dapat gaji je. end of story.


yang lain tu melalut saja-saja. iklan lah katakan.