Pengikut

Cari Makan Sikit

Friday, July 1, 2011

Ralat #63 - Mari Marah Perompak!

dah lama sangat ya blog ni tak berupdate, serius perasan sibuk memang bersarang dalam diri ini. sebenarnya, tiap-tiap hari memang ada cerita hot yang aku nak nak nak sangat share dengan kalian, tapi apakan daya diri ini memang seorang yang perasan busy. eceh!

mulai sekarang, aku cuba nak update sehari sekali sebelum tidur walaupun karangan pendek dan merapu. heh!

ini nak cerita pasal tempat aku kerja ni ha. boleh pulak dimasuki perampok kan? tadi pagi lah, sebelum azan Subuh. korang mesti masih lagi berselimut kan? aku pun. thee hee hee.

kalian tahu tak aku kerja apa? eheh. kan dah cerita kat entri bawah, kerja biasa-biasa di kedai baju. so, yang dirompak of course la baju-baju kan. aku pun naik hairan jugak lah, apasal tak rompak kedai emas ke kedai kasut ke kedai barangan elektrik ke kedai macam-macam kedai lagi, kedai lain lah maksud aku, selain kedai aku. sob sob.

blur jugak lah tadi sebab aku ni slow absorber sikit kalau pasal kejutan mendadak macam gini. hehe.

so, hari ni tutup sekejap and uruskan pasal kedai dan barang-barang yang hilang. yang nak buat aku dan Ladyboss sakit hati sebab perampok ni sengaja ambil baju customer yang ditempah, tau? bukan yang ready made yang bergantungan kat luar tu. dorang jugak tak amik kain pasang yang ada kat depan tu berlambak boleh masuk dalam guni, tapi nak jugak susah-susah panjat kerusi nak amik baju-baju yang customer tempah tu. entah apa lah yang dorang fikir agaknya ya? mungkin dorang agak baju kat situ kainnya lagi mahal kot. padahal kain yang dorang tak amik tu lah yang lagi mahal, latest stock in the shop. haha! sorry, TERbiasa promote kedai sekarang.

tadi pergi jumpa jugak 'orang pandai' suruh dia tengokkan. hehe! boss aku memang dah blur sekarang, so dia ikut je la pekerja dia cadangkan suruh pergi sana sini kan. aku jadik driver je. biasa lah budak baru. heh! tapi sekurang-kurangnya ada usaha nak memastikan benda tu tak berulang dan harap berlaku pemulangan barang kecurian itu. amin.

boleh ke nak doa semoga pencuri itu panas buntut dan perut dan hati dan limpa dan jantung dan segala organ yang ada di badan dorang agar dorang mengalah dan mengembalikan barang bukan milik dorang.

*emosional*


korang doakan jugak tau! jangan lupa doa aku cepat habis belajar jugak. hehe!

No comments: