Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, July 13, 2011

Edisi Kerja #4 - Bersih

ewah! tajuk nak provoke aje. hihi. sebenarnya nak cerita pasal tempat kerja aku, takde kena mengena langsung dengan tempat kerja kerajaan. ok, fullstop!

harini bersempena dengan meeting bulanan, maka banyaklah benda yang diupdatekan oleh boss, banyak jugak benda yang kena tegur, banyak jugak benda yang berlaku. alahai, macam-macam lah benda yang boleh jadi bila dah masuk dunia kerja. ni pun aku tak consider aku kerja betul-betul lagi tau. haha! perahsan.

setiap hari ada je benda yang jadi, ada je kejadian yang berlaku. eh, macam sama je maksudnya.

aku memang nak update setiap hari blog aku ni dengan pengalaman-pengalaman manis pahit getir bekerja ni. haha! bunyi macam kerja susah giler kan? macam ramai sangat nak kena handle ye? padahal colleagues aku baru ada dalam pat lima orang je. tapi, kisah cerita stori mori yang aku dapat memang banyak.

memang tak terkata sampaikan ia berjaya memenatkan aku secara minda dan raganya sekali lantas aku terus jadi malas nak taip panjang-panjang jadi ceritera yang best untuk korang baca dengan harapan biar korang pun turut merasa derita merindu, eh derita bekerja aku ni. [sebenarnya takde la derita sangat, tapi sikit-sikit boleh lah]

mulai sekarang aku perkenalkan watak aje la dulu. oke tak? haha! dah nak masuk bab keji ni.

pertama, kita mesti ada Boss. kedua mesti ada Penolong Boss aka Chief. ketiga mesti ada Mata-Mata Boss aka Sista. keempat mesti ada pembangkang aka Mangkau. kelima mesti ada pembantu aka Bibik. dan keenam mesti ada pencerita yakni aku. haha!

ok, sekian update hari ini. sila ucapkan selamat berkenalan tau!

No comments: