Pengikut

Cari Makan Sikit

Tuesday, July 5, 2011

Edisi Kerja #3 - Gaji Pertama!

dua tiga hari lepas, saya dah dapat gaji pertama. weehoo!

tapi hanya cukup-cukup nak belanja ke atas Encik Johnny sahaja. huhu!

gaji dah lah separuh, sebab kerja setengah bulan je, tapi dapat hanya setengah daripada separuh tu je. gara-gara tak punya akaun yang betul. jadi tadi aku pergi ke bank berkaitan yang berdekatan dengan tujuan nak buat akaun baru. tapi malangnya sistem bank pulak down. ugh!

tapi aku tanya jugak, berapa deposit yang diperlukan?

duaratuslimapuluhringgit!

haha. gelak dalam hati. sudahnya, jangan harap nak bukak akaun dah lepas ni.

sekarang makin lambat pulak aku pergi kerja. hehe! tak tahu pasal apa, tapi rasa sangat lemah semangat. sebelum ni memang la aku malas sebab asyik kena sound je dek Senior tuh, buat aku meluat nak pergi kerja. tapi lepas aku pandai buat muka selamba tuh, aku boleh layankan aje. sebelum ni bila kena marah, aku serap dan simpan dalam hati. itu yang jadi macam durhaka sikit tuh. haha! sekarang ni aku dengar je lepas tu buat muka poyo. dia pun malas nak sound sangat dah lepas tu.

lagipun aku dah macam tahu tugas dan tanggungjawab aku, jadi pandai-pandai lah aku bawak diri. cuma sesekali dua kena marah tu, aku layankan aje la.

tapi aku memang tak suka bila kena paksa-paksa buat kerja. alasan kan? haha!

aku suka kerja ni sebab aku memang nak kerja, Boss pulak baik cuma ada masalah sikit, kawan-kawan agak ok, dunia yang baru aku nak biasakan diri tapi waktu kerja memang tak boleh blah! huhu. penat gila dari pagi sampai malam lepas tu peluh tak keluar pun tapi asyik lapar dan selalu makan. macamana nak kurus? tsk tsk.

yang paling aku risau takut kerja aku yang betul-betul kerja tu jadi terabai, tapi buat masa sekarang ni memang aku curi-curi masa jugak, nak siapkan kerja tu semua.

kerja apa? tesis la! haha. lama gila nak habis belajar. harap-harap semuanya berjalan dengan lancar. dah terasa tua dah ni, sebab tadi ada pekerja baru masuk. umur dia muda 2 tahun daripada aku tapi dah ada anak hampir 2 orang! hoho.

aku tak risau sangat pun pasal jodoh, sampingan aje. tapi pasal kerja memang dah siap merayu-rayu kat Si Satu suruh tolong rekemenkan. hehe. nak jugak rasa pakai kabel dalam. agak-agak dapat tak dengan prestasi kerja aku yang tak berapa nak cemerlang ni?

korang doakan aku cepat habis belajar dan cepat habis kerja dan cepat dapat kerja baru tau!

tapi kata orang, orangtamakselalurugi. huhu!

No comments: