Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, May 18, 2011

Wonderpets atau Wondergirls

taktahu nak start menulis pasal apa sebab lama gila aku tak update dan buat sesi luahan perasaan ke atas sebijik entri. eceh. 


sebulan lebih dah berlalu. macam-macam benda dah jadi. muka dah berubah, badan dah naik, kucing dah beranak-pinak, hosmet dah makin kurang, Si Cekgu dah hampir baik, belajar macam dah nak habis, Si Dua dan Si Dua-Dua dah jadi satu, Osama dah meninggal dan macam-macam lagi yang buat aku tak reti nak start belah mana dulu. utara ke timur ke barat ke selatan ke? hmm.


ok, start dengan bulan lepas lah ya, semasa kehilangan aku selama sebulan tu sebab kononnya jadi pembantu Si Emak di kampung. wah, gitu [sila baca dengan nada sepatutnya]. Si Nenek sudah hilang upaya untuk berjalan, dan Si Emak merangkap sebagai tuan-rumah-untuk-majlis-pernikahan-anakanda-pertama-dalam-keluarga, menyebabkan tak menang tangan kaki dan mulut untuk menjemput seisi keluarga bertandang ke rumah pada masa dan waktu yang sama minggu depan, eh yang ditetapkan. 


makanya kehadiran aku di sana macam pengganti Si Emak lah. bertindak sebagai penjaga Si Nenek dan juga penyambut tetamu yang datang. eceh. hari pertama jadi tuan rumah memang aku bukak luas je pintu besar. hari kedua pulak aku cover dengan kain langsir, hari ketiga dan hari-hari seterusnya, aku tutup semua pintu dan tingkap, gaya macam takde orang kat rumah. ^^ [sila jangan tiru aksi ini di rumah sekiranya anda sedang menunggu pinangan orang. eh, apa kaitan?] 

begitulah seterusnya yang aku buat selain menyiapkan tesis apabila kesedaran tiba, tapi itu pun berselang seli dengan main game dan astro macam-macam ada sehinggalah hari kejadian, yakni hari menerima ahli keluarga baru yang diraikan selama 3 hari berturut-turut. nasib baik lah dari sebelah pihak lelaki, kurang sikit keperluan untuk kemeriahan.

cukup hari bulan, aku pulang ke pangkal jalan dengan memandu Encik Johnny secara sendirian berhad di belakang kereta pasangan pengantin baru sambil ditemani hadiah pengantin di seat belakang dan beg pakaian di sebelah kiri. sila bayangkan keadaan Encik Johnny yang kecil molek itu disumbat seadanya. hoho. malam sebelum sampai ke rumah, aku tidur di rumah pengantin baru. haha. mode kacau orang. eh tidak lah! saya jadi pengangkut barang dan perasmi bilik tengah, kot. angkara penat memunggah barang, sakit belakang sampai sekarang kalau tersalah posisi masih melekat kat belakang badan ni.

kadang-kadang bila sampai hari aku jadi orang tak betul, aku selalu fikir yang berat kat belakang ni dan berat atas leher/tengkuk ni macam ada 'benda' yang tumpang. haha! ini angkara cerita Shutter kot. sila Google sendiri. ^^

esoknya aku balik rumah dan akibat pura-pura rajin, maka aku selamat sampai ke lab walaupun pada hari terakhir persekolahan dan mengupdate gosip dan berita terkini hiburan sensasi yang patut sebelum hari sebenar bermula minggu seterusnya. ewah! dan aku rasa sampai sekarang pun gosip masih belum habis. haha!

ok, masuk bab sekolah pulak.

syukur Alhamdulillah sebab sekarang tesis aku macam dah bergerak ke depan. dah nampak hala tuju dan masa depan walaupun masih bengkang bengkok dan sudah tentu banyak bumper kat tengah jalan. tapi oleh sebab aku rasa aku macam dah nampak ending jalan ni dan aku sendiri pun dah berada pada tahap hujung-hujung dah ni, maka aku cuba bersabar aje lah dengan karenah orang atasan walaupun masa ni adalah masa kritikal untuk aku sebab aku kena jugak submit by August, tu pun kalau aku taknak tambah hutang yuran pengajian lah. tsk tsk.

tapi aku nak hantar sebab aku nak bukak buku baru dah. aku nak cari pengalaman hidup pesen lain pulak. eceh! walaupun sangat ngeri rasanya bila terfikir nak kena cari kerja, tapi kena fikir jugak pasal paycheck sebab sekarang aku dalam mode recession! sob sob. sekarang aku macam budak sekolah menengah zaman dulu kala bilamana Si Ayah terpaksa tanya, 'duit makan cukup?' haha! *sila malu sekarang*

sekian, karangan saya pada bulan ini.



Yang Tulis,
Cik Ralat a.k.a Siti Sifir ^^



oh ya, tajuk SANGAT tiada kaitan. sekian, harap maklum!

No comments: