Pengikut

Cari Makan Sikit

Monday, March 21, 2011

Ralat #62 - Sila Berasa Malu Sekarang!

satu hari pada bulan lepas, sewaktu proses terakhir membeli barang untuk persiapan majlis Misi April Si Dua, kami dan Si Parents ke rumah Si Mak Sedara. sambil pergi cari barang, sambil melenguhkan tulang kot. merayau sana-sini dalam bermacam-macam pesen kedai nak cari barang yang dikehendaki. nasib baik, semua barang dalam list pun dah masuk dalam bonet kereta.

tapi, masuk satu kedai. aku, Si Ayah dan Si Emak sahaja. orang lain mungkin kat kedai lain.

Si Emak tiba-tiba keluarkan hasrat nak beli beg. ala, biasa lah. dah jalan-jalan, mesti nak beli barang kehendak, bukan keperluan. hehe. cari punya cari, telek punya telek, jumpa la barang yang berkenan. aku pun sibuk jugak beri pendapat. itu tak comel. ini tak elok. colour ni tak naik. yang itu macam pelik. haha! bila dah berkenan tu, kena la pergi bayor, ye tak?

aku berlagak macam anak solehah, terus pergi kat kaunter. bawak barang-barang yang mendapat perkenan tu dan siap-sedia keluarkan purse macam orang nak bayor la.

*memang-orang-pergi-kaunter-bayaran-sebab-nak-bayar-lah*

time nak keluar duit tu, tiba-tiba hero aku datang.

'kamu ada ke duit nak bayor tuh?' - sambil keluarkan duit dari wallet beliau.

'err' - sambil masukkan balik duit ke dalam purse.



ok. sila malu kat situ! nak belanja ibu sendiri pun tak mampu. sob sob.


terima kasih hero ku, yakni Si Ayah saya yang comel!

No comments: