Pengikut

Cari Makan Sikit

Tuesday, March 22, 2011

Kompleks #45 - Igauan Atau Mimpi Ngeri

malam minggu lepas, selepas beberapa hari digantung tidak bertali [eceh, ayat nak best aje] disebabkan oleh kepulangan Mr.Magoo ke kampung, maka aku menjalani hujung minggu seperti biasa. ala, sebelum ni pun macam ni jugak, selepas mengalami kemelesetan ekonomi sejak beberapa bulan lepas. tsk tsk.

maka bila sampai waktu untuk ketiduran, aku dan seluruh isi rumah masuk ke bilik masing-masing. jam masih menunjukkan tanda-tanda 'malamasihmuda' tapi sebab kebosanan dan keazaman untuk menidurkan diri lebih awal daripada biasa, maka aku paksakan juga mata untuk terkatup rapat dan masuk ke alam lain. eceh!

tiba-tiba terbangun!

terdengar bunyi talipon. tak sure samada sms atau call masuk atau misscall atau panggilan miskin atau alarm atau aku saja-saja nak bangun bila dengar bunyi dari talipon yang mungkin sudah berlalu lebih kurang 15 minit, tapi memerlukan reaksi dan tindak balas yang lambat daripada tuan punya talipon, yakni aku. haha!

maka aku bangun dan check talipon. dalam keadaan mamai.

eh eh. ada sms dari si dia.

baca sms. check waktu sms dihantar, jam 0204. check waktu sms dibaca, jam 0230. check jam loceng di sebelah, jam 0235.

dan sesi monolog dalam hati pun berlaku. "hah! lama gila aku dah tidur. dah pukul 2.30 petang??"

sambil tengah mamai yang amat itu, aku letak balik talipon kat sebelah radio, letak balik badan ke atas katil dan letak balik selimut ke atas badan. hehe! mata masih berat, berpinar dan sangat mengantuk. maka aku ambil keputusan untuk sambung tidur mungkin dalam lagi sejam. [anak dara jangan tiru aksi macam ni tau!]

selepas mengalami beberapa kali proses pejam-tutup-pejam-tutup mata dan akibat terkejut kerana merasakan telah mengalami tidur yang dah begitu lama, aku pun bangun. check jam loceng. dah nak masuk jam 3 petang dah. sangat tak percaya! makan ubat tidur ke ubat batuk ke apa malam semalam nih?

terus capai tuala, buka lampu dan menghala ke luar. sebaik saja bukak pintu, mata mesti tengok ke beranda rumah. [perkara biasa buat sebaik sahaja bangun tidur]

eh eh. apasal masih gelap? blackout ke?

lampu bilik aku elok je terpasang ni. gosok-gosok mata. masuk bilik balik, check jam loceng. check jam talipon 1. check jam talipon 2. check minda sendiri. otak pun dah mula berfungsi secara normal.

doh, sekarang pukul 0300 pagi!

pappp! kat dahi sendiri.

letak tuala atas meja, letak balik badan ke atas katil, letak balik selimut ke atas badan dan lantas mentalipon Mr.Magoo dan share 'lawak hari ini', gelak panjang-panjang dan terus berjaga sampai pagi. ^^


anda pernah ke kena macam ni? ^^

2 comments:

Don Juan de Markobang said...

ccehh..parok mung biey....hahaha

Siti Sifir said...

hahaha. kau pun mesti biasa kena kan?