Pengikut

Cari Makan Sikit

Saturday, February 12, 2011

Petua #4 - Cara Untuk Menjadi Cantik

kawan saya mintak saya buat entri mengenai petua melupakan buah hati sendiri. tapi aku mana lah nak reti, buah hati aku pun masih ada lagi. tak pergi-pergi walaupun aku dah pakai sabun cap vanish. haha!

tapi aku nak bagi petua untuk meningkatkan konpiden diri, kondisi hati.

caranya begini.

bangun seawal pagi dan jangan tinggal solat subuh. eceh!


*takpayahbgahitahupunkorangdahtahukan*


sebenarnya, setiap kali sebelum kau keluar rumah lepas kau dah bersiap-siap ala kamdar, kau mengadap cermin, senyum dan sebut 'auwchak!'


haha. takde kerja [kalau kau ikut jugak taktahu lah]


kau mengadap cermin, kau senyum dengan penuh menawan mengikut limit mulut kau, kau bisik dalam hati bahawasanya kau insan yang cantik lagi jelita pada hari ini.


lagi bagus kalau kau duduk dalam bilik sorang-sorang, takde orang lain yang akan melabelkan kau gila bila kau cakap dengan diri sendiri, 'kau comel hari ni [sebut nama kau]. ya, kau comel. comelnya aku!'

lepas tu kau boleh tambah kata-kata semangat yang lain, 'aku boleh, aku pandai, aku bijak, aku kurus, aku taknak kena marah lagi, hari ni aku nak drive kereta lagi bersopan, taknak kena pon pon lagi' eh eh. lain macam pulak bunyi tu. ^^


jangan kuat sangat sampai ganggu jiran sebelah pulak ye.


benda ni berkesan bagi aku. memberi semangat yang positif untuk keluar rumah walaupun pada waktu panas terik. sekaligus benda ni akan buat hati kau lapang je. kau akan senyum je.


belum cuba, belum tahu.




jangan kau tengok cermin, lepas tu belek jerawat pulak. haha!

No comments: