Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, November 17, 2010

Kisah #24 - Do You Have Bulu?

tengah khusyuk aku online pada hari rajinku, yakni hari membawa diri ke library, tiba-tiba aku didatangi seorang pelajar bangsa asing.

'excuse me. do you have a pen?'

'yes' - sambil hulur pen hasil sumbangan Crystal Crown Hotel.

dia duduk depan aku. dan start membelek borang dan mengisi.

'do you have bulu?'

'hah? excuse me?'

'bulu?'

'sorry. i don't understand'

lantas dia unjuk borang yang dah separa terisi dengan signature.

'oh, signature?'

'no. no. this colour. do you have this colour?'

'oh. blue pen?'

saspen kejap. lepas tu terus buat-buat cari dalam beg walaupun dah tahu takde sebab pen 'bulu' aku tinggal pada Encik Johnny.

'sorry. don't have one' - sambil beri senyuman 1 Malaysia. ewah!

'it's okay. thank you'






lepas tu aku gelak sorang-sorang sambil tengok dia menghala ke meja depan.

hoh. bahaya betul lah tanya aku ada 'bulu' ke tak. hahaha.



anyway, selamat menyambut hari raya eidul adha. 
kali ni aku tak balik kampung, bajet macam ada komitmen je kononnya. ceh.

No comments: