Pengikut

Cari Makan Sikit

Tuesday, July 6, 2010

Ralat #47 - Handset

minggu ni mungkin worst week i've ever had, specifically with my handphone.

here is a list. 


Sony Ericsson W960i - ini handset paling latest aku beli, tak sampai setahun pun. tapi beliau telah merosakkan diri secara jayanya tanpa bagi amaran dalam 2 atau 3 minggu lepas. aku boleh guna lagi dengan separa cacat, sehingga lah aku hantar ke kedai untuk diservis pada hujung minggu lepas. kena tunggu satu minggu untuk mengetahui misteri nusantara di sebalik touch pad yang tak berfungsi itu.


 
Nokia 5300 - ini handset beli masa start belajar, tahun kedua mungkin. menggantikan Sony Ericsson ape-entah-aku-sudah-lupa. dengan baik hatinya, handset ni aku tinggalkan bersama-sama Si Lima yang terlantar di hospital di kampung halaman tempoh hari. 2 hari lepas, Si Ayah telefon dan bagitahu handset ni dah lesap diambil orang. damn! aku doakan pencopet tu hilang jari masa main mercun raya akan datang.



 
Nokia 2300 - handset gantian. ceh. aku dah tak pakai bila aku beli W960i. sebab beliau ada buat pe'el. tapi memandangkan aku takde pilihan lain, terpaksa guna jugak menggantikan tempat 5300 buat sementara waktu. malangnya, beliau menjadi blank serta merta sebaik sahaja aku hantar nombor 1 ke kedai. 

    sekarang?

    sekarang mintak belas ihsan Si Ketua Rumah dan pakai handset kedua beliau. trimas!


    akan datang?

    Si Pembantu 2 konon-konon macam nak jual Nokia N97 putih beliau.

    aku pulak macam berkenan yang dekat bawah ni. ceh!

    1 comment:

    cik ani said...

    wowwieee!!! saya sokong cik ralat beli yang bawah sekali..bole saya main2..saya berkenan jugak..adoyaii..