Pengikut

Cari Makan Sikit

Monday, April 12, 2010

Kompleks #29 - Jodoh

tadi. talipon lagi. bicara lagi. marah lagi. bikin panas lagi. sakit hati lagi. stress lagi.

tapi, tengah-tengah marah dan membebel laju macam baca dialog skrip samarinda tu, tiba-tiba terfikir satu benda ni. benda yang dia atau aku atau siapa-siapa je tak boleh nak halang.

benda ni memang ada, wujud dan berlaku.

bila fikir benda ni, terus aku jadi tak boleh nak stop bebel. lagi rasa tak puas hati. lagi rasa macam stress. gila punya stress. terus macam marah. tapi tak tahu nak marah kat siapa. yang pasti aku marah!

dia memang salah sebab dah berpaling.

senang-senang je. tapi dia juga manusia biasa dan aku juga sama. dia buat silap, dan aku jugak sama. dah penat aku marah, pun tak berubah. sebab benda tu lah.

dan kalau dia tak boleh terima aku bukan bermakna orang lain pun tak boleh nak terima aku. kalau aku tak cukup sempurna di mata dia, maybe ada yang lain yang tak pandang aku macam tu.

so, what the hell kan. maybe ada yang nampak kilauan aku kalau bukan dia. ceh.

just move on.

oh ya, benda yang duk berputar dalam kepala hotak aku tadi adalah;

'cinta adalah buta dan tak boleh dirancang'

No comments: