Pengikut

Cari Makan Sikit

Saturday, March 6, 2010

Perihal Cekgu Saya #3

tadi bergosip sama dengan Si Ibu yang-dah-tak Mengandung, pasal Si Cekgu lah of course. takde benda lain yang lebih utama.

*gelak evil*

mari kita imbas kembali, satu kenangan masa dulu bilamana aku telah mendapat amaran secara terbuka dan berupa ugutan daripada tak lain tak bukan, Si Cekgu. aku telah membuat satu entri mengenai hail itu di sini.

kaw-kaw dia kutuk aku aa.

ni isi kandungan umpatan kami.

I ; hey, breaking news.

R ; apedie?

I ; Si Cekgu kena warning dengan pihak atasan sebab sentiasa facebooking. hahaha. lagipun dia selalu letak status "kenapa student ramai nak mengorat saya" , "malas nak masuk kelas" , "student bullshit"

R ; haha. [ikon gelak guling-guling] ada ke? student bullshit?

I ; yup, Si Sepai kata ada, tapi semua status tu dah delete sebab sekarang dah takde.

[aku rasa dalam ramai-ramai student, Si Sepai ni je yang add Si Cekgu kot. aku dah block awal-awal lagi]

R ; haha. gila. tak malu. tak sedar ke? camana tahu kantoi ngan pihak atasan? malunya. tolong malu untuk dia. haha.

I ; ada jugak Si Anne cerita dalam kelas dia maki foreigner student - bullshit. pastu budak tu mengadu kat Bahagian Siswazah.

R ; Si Anne adalah siapa? haha. yang dia maki foreigner student buat apa. memang la diorang laju je pergi ngadu.

I ; tu yang dia hot sangat kat Pejabat Dekan tu.

R ; buat kat kita takpe la. laa, dah memang salah dia kot. mati la time meeting lepas ni. haha.

I ; Si Anne tu student by course. tapi dah habis dah. ni semua cerita lama. tapi baru dapat tahu.

R ; oo. lama dah ke? kena sound dengan Pihak Atasan pun kes lama ke? kalau kes lama, maybe la masa dia marah kat orang dulu.

[sila rujuk link di atas]

I ; lama dah kot. minggu lepas Si Anne tu cerita.

R ; lagi gila daripada aku. haha.

I ; tu la. lama dah nak cerita. tapi tak jumpa. sebab teringat yang kamu punya tu la.

R ; hehe. semalam pergi bendahari je. haha. maybe sebab tu hari tu, time dia panggil orang bullshit tu, dia mintak maaf bila orang marah balik. takut kena ngadu la tu. siap la dia.

I ; tu la. semua cekgu lain pun macam kesian kat kita sebab dapat dia. macam malangnya nasib aku.

R ; haha. tau takpe.



begitulah seadanya perihal Si Cekgu saya malam ini. sekian.

saya nak pergi gelak guling-guling kejap.

nak quote ugutan Si Cekgu hari tu :

' Saya tidak menghalang jika anda ingin berbuat sedemikian.. tp lakukanlah di luar waktu pejabat atau di luar makmal.. saya tidak suka imej buruk orang mengatakan kepada pelajar saya… Ini amat memalukan saya jika Boss Besar dan warga lab mendapati pelajar2 saya bersikap sedemikian..'

moral of the story ; nak marah orang konon, check diri sendiri tu betul ke tidak. macam ketam ajar anak berjalan. cet.

malu la sikit.