Pengikut

Cari Makan Sikit

Monday, January 11, 2010

Kompleks #14 - Shit Happens

semalam. keluar. tapi pening. entah macamana mood pun hilang bila pening datang. jadi apa yang dirancang tak menjadi. lepas tu boleh pulak aku buat Plan B - Mari Buat Lawatan Sambil Belajar ke Zoo Negara, then zoo dah tutup. isk. lepas tu tak tahu nak buat apa. nak pergi makan tapi macam kenyang. nak pergi balik rumah, mustahil sebab aku tak puas lagi. nak tengok AJL la kononnye. nak pergi gerai makan, sekali gerai tu dah kena roboh pulak. apa punya nasib la hari ni - kata aku dalam hati. shit do happens aite. kemudian pergi ke kedai makan lain. tu pun selepas gaduh-gaduh nak pergi mana buat apa, sebab semua plan tak boleh jalan. pergi la jugak makan and dapat la jugak tengok AJL walaupun separuh. sebab mata dia dah merah-merah cuma tunggu masa aku ajak balik je. so, aku dengan penuh prihatin la kononnya, ajak la balik. walaupun hajat dalam hati adalah untuk lama lagi dengan dia. tapi kena la berlakon jadi Ms. Understanding setelah beberapa kali episod paksa-memaksa berlaku. jadi masa on the way balik nak sampai ke taman tropika tu, ada la sedikit tercetus perselisihan faham. aku dah jadi derhaka sekejap. i'm sorry, baby. that was my hormone reaction. ceh. ayat nak berselindung. maka semalam jadi lah Hari Berdiskusi Secara Terbuka. semua perkara jadi tak betul dan dua-dua stok-keluar-ayat-yang-boleh-buat-rasa-nak-lempang-laju-laju. jadi terpaksa stop kejap. dua-dua sempat minta maaf and pretend benda dah berakhir sebab sebenarnya takkan ada ending pun, tapi buat-buat malas amik tahu dah sebab nanti takkan balik rumah bilamana asyik kena gaduh-gaduh saja. maka malam semalam tidur dan mimpi bukan-bukan. bangun tadi pagi cuba refresh apa yang aku mimpi dan apa yang berlaku semalam. sangat horror. jadi aku pun decide taknak pergi lab sebab aku berada dalam mode kepala-pening-bila-masalah-tak-selesai. tapi petang tadi, thank God akhirnya boleh diskusi dalam keadaan kepala tenang, maka hati pun jadi tenang walhal benda masih tak berakhir tapi deal dengan cara baik dari kedua belah pihak, aku lega. so, esok kena pergi lab.

saja tulis takda perenggan sebab aku malas nak bagi kamu orang baca, tapi aku nak tulis jugak sebab saja nak update. boleh begitu?

yang pasti, kepada awak. thanks. kepada Si Dua. juga thanks. kepada Cik Kaunselor. juga thanks.

No comments: