Pengikut

Cari Makan Sikit

Tuesday, December 29, 2009

Kompleks #11 - Perihal Cekgu Saya

pagi tadi, bangun aku dikejutkan oleh Si Cekgu.

terima kasih cekgu!

maka, aku sudah pasti la serta merta bukak mata, mute kan panggilan yang masuk, kemudian silent kan kedua-kedua handset dan terus mandi. ignore semua sms yang dihantar. ignore semua missed calls yang aku dapat.

perkara biasa. heh.

tapi oleh sebab aku mendapat 2 sms tambahan, 1 daripada Cik Pembantu, 1 lagi daripada Si Rajin.

sms Si Rajin sangat tidak boleh blah, yang berbunyi.

'Si Cekgu cari kamu dan Cik Kaunselor. tahu sendiri dia minta macam-macam. brave your heart, control your emotion lads. Cik Kaunselor, dia minta logbook, quotation, report, paper. kerana dia kena present bulan 2. sambil ancam pula'

haha.

sampai dapat nasihat motivasi tuh.

thanks Si Rajin.

aku kemudian bertindak call back Si Cekgu. seperti yang dipinta oleh sekalian alam. dengan persediaan telinga dan inhale banyak-banyak.

'hello'

'ye, hello'

'ada apa hal ye cekgu?'

'kat mana ni?'

'on the way nak datang lab'

'ok, nanti datang jumpa saya'

'oh, ok'

ha? apa hal?

setakat nak suruh datang jumpa, takkan la tak boleh sms. kenapa perlu sampai buat missed calls berbelas kali?

kalau sekali dua, ok la. then aku tak angkat, means aku busy la or maybe aku memang sengaja taknak angkat.

tu la guna nya perkhidmatan sms, ok?

tsk tsk.

kan haritu aku dah pesan. tak ingat ke?

ni cekgu sapa ni?

p/s - ok, cerita ni ada sambungan. cuma aku malas nak menulis sekarang. nanti aku sambung.

No comments: