Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, November 25, 2009

Kompleks #7 - Cekgu Saya Jeles

semalam.

pergi characterized samples. tempat - SEM. ditemani oleh Cik Kaunselor yang juga bertindak sebagai Pemandu Hari Ini.

tiba-tiba Cik Kaunselor dapat call.

siapa lagi kalau bukan Si Cekgu.

bila dia masuk balik, dia senyum-senyum buat muka serba salah dan kelakar.

'kenapa?'

'tak lah cekgu ni. ada pulak dia marah-marah'

'pasal apa?'

'dia cakap awak tak independent. semua nak kena mintak tolong saya. hahaha.'

'haaa?'

'yang tak tahan dia cakap macam ni awal-awal tu. "awak pergi mana? kan dah janji nak teman saya pergi bendahari?" saya jawab lah saya pergi SEM dengan Cik Ralat. awak tahu dia jawab apa? dia kata "ni siapa yang bayar gaji awak ni? saya ke Cik Ralat?"'

'ahaha. dia tanya macam tu? macam saya ni MAMPU je kan nak bayar gaji awak'

'haha. tu lah pasalnya. lepas tu dia duk bebel-bebel cakap awak tak independent. dia cakap awak kan dapat NSF, pergi la beli motor ke ape ke. kenapa nak selalu harapkan saya and bla bla bla'

'hahaha. dia jeles ke? masalahnya, dia tak rasa dia pun sama gak ke? kalau dia independent, tak perlu la dia mintak awak teman'

'ha, tu lah pasalnya. hahaha.'

kompleks rite? my cekgu ni. berebut Cik Kaunselor dengan saya. dan ada nada jealousy di situ.

*gelak guling-guling*

No comments: