Pengikut

Cari Makan Sikit

Monday, June 8, 2009

Perjalanan Yang Penuh Liku

aku baru pulang dari jalan yang benar semalam.

perjalanan bas yang memakan masa sehingga 12 jam membuat aku meluat-luat dengan pemandu bas tersebut. sangat slow nak mati bawak bas.

macam-macam halangan yang ada.

mula-mula bas datang lewat sejam, bas yang datang pulak aircond tak ada, lepas tu kami kena tukar bas, menyebabkan ada penumpang yang tak cukup seat, lepas tu bawak macam siput, selalu berhenti entah kat mana-mana.

nak jadikan cerita untuk tambah aku punya suffer, jalan jammed pulak, dengan bas siput tu makanya makin siput la perjalanan kami.

nasib baik aku bersama Si Dua. jadi aku punya teman untuk berborak-borak dan mengumpat-ngumpat.

makanan ringan yang aku beli aku rasa dah cukup banyak, tapi sempat aku habiskan lama sebelum aku menjejakkan kaki ke sempadan negeri Selangor. sangat azab berada dalam bas yang slow motion seperti itu.

sudahnya, dari pukul 1230 tengahari perjalanan (sepatutnya jam 1130) aku sampai ke bumi tropika jam 0015 kot kalau tak silap.

haru gila lah.

tobat aku dah tak amik bas siput ni a.k.a bas sutera.

dah, aku nak cover tidur pulak.

No comments: