Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, June 10, 2009

Masalah Siapa Lagi Besar?

tadi sebelum balik, tiba-tiba dapat call dari Si Cekgu. punya la lama berdiskusi melalui telefon je. Si Cekgu beria suruh aku naik jumpa dia, aku pulak beria menolak dengan cara penuh sopan dan tatasusila.

tapi, biasalah. yang muda pasti mengalah. apatah lagi dengan cekgu sendiri kan.

masa tu, aku dah tak ingat dunia dah. rasa macam nak amuk je. air mata pun hampir-hampir terembes keluar dek kerana sangat geram. cuma aku tahankan aje. yang mampu aku ucap adalah..

"ish. rasa macam nak cekik-cekik je"

Si Ibu Mengandung pun hanya ketawa geli hati sahaja melihat telatah aku.

semasa dalam bilik Si Cekgu, aku dah bertekad akan menelefon Mr.Magoo sebaik sahaja aku keluar dari diskusi itu. aku terus sms Mr.Magoo secara curi-curi sambil mendengar bebelan-konon-konon-berilmiah daripada Si Cekgu.

selepas je keluar, aku kotakan janji.

aku mula nak merengek-rengek dan mengadu domba kepada Mr.Magoo. kemudian beliau bukak cerita baru la pulak.

cerita masalah beliau yang difitnah oleh bekas rakan sekerja dan kini fitnah itu tersebar satu negara. hoho. kesian Mr.Magoo kesayangan. eceh.

aku pulak dengar dengan berat hati sambil keluarkan pertanyaan bodoh.

"so, are you okay right now?"

"of course la not"

ya tak ya jugak kan. apa punya standard la soalan aku tu. ish ish.

yelah, aku pun kan tengah serabut. tiba-tiba dapat berita yang lagi menyerabutkan, so aku tambah-tambah la serabutnya. ada paham? tak paham, sudah. layankan aje.

jadi, bila fikir-fikir balik, masalah aku tak lah seberapa besar macam apa yang dihadapinya sekarang. tapi aku dah nak nangis-nangis. dia ok je, cuma emosi tak stabil la kot.

aku pun emosi tak stabil jugak. tsk tsk.

sekarang aku cuma boleh memujuk diri sendiri selain berusaha untuk menolong Mr.Magoo dalam masalah nya itu. walaupun aku tahu, tak ada apa aku boleh tolong.

aku cuma boleh berdoa dan berharap agar orang yang menyebarkan fitnah itu menarik balik kata-kata beliau dan keadaan akan jernih kembali walaupun kesan yang diterima Mr.Magoo mustahil boleh dihilangkan begitu sahaja.

haih, masalah pada aku lah pulak. nak menenangkan beliau. eceh. walaupun aku tak reti nak tenangkan diri sendiri apatah lagi orang lain, tapi aku akan cuba.

tensi. tensi.

kepala dah start berdenyut ni. haiya.

dan aku juga berdoa agar Si Cekgu tidak akan berubah fikiran lagi. marilah kita stick pada plan yang satu ini ya. aku dah penat nak berubah-ubah pendapat.

amin.

No comments: