Pengikut

Cari Makan Sikit

Sunday, June 28, 2009

Away To Singapore

aku akan bertolak esok tengahari. barang-barang sudah siap kemas. cuma perlu diteliti betul-betul apakah barang-barang aku sudah cukup lengkap. takut-takut tertinggal benda-benda remeh aje.

dan yang paling penting untuk dibawa bersama adalah topeng atau mask. aku dah sediakan tiga masks untuk aku di sana. walaupun cuma 3 hari, tapi aku sangat bimbang dengan kacau bilau yang disebabkan oleh virus terbaru itu.

seperti entri-entri sebelum ni, aku kan masih lagi dalam mode demam-elok-demam-elok. jadi aku agak khuatir dengan status kesihatan aku sendiri. seolah-olah aku mendedahkan diri kepada suasana yang menyediakan penyakit tersebut dengan akibat yang lebih berbahaya.

senang cakap, takde sakit tapi pergi cari penyakit. macam tu lah. sort of.

aku juga sudah dapatkan suntikan antivirus influenza di klinik berhampiran. jenuh juga mahu mencari kerana kebanyakan klinik sudah kehabisan stok suntikan tersebut. meaning masih ramai yang mahu ke luar negara.

suntikan tersebut bukan lah anti virus kepada virus influenza A (H1N1), tetapi hanya sebagai pre-caution sahaja. seperti kata doktor yangbertugas, its better to try something than nothing.

akibatnya lengan kiri aku masih sengal-sengal-ayam sehingga sekarang. silap aku jugak, sebab sepatutnya suntikan ni diambil 2 minggu sebelum ke luar negara. aku baru je tahu minggu lepas. tu pun nasib baik dapat.

kepala pun sudah pening, aku mahu lelapkan mata sekejap.

kepada sesiapa yang ke luar negara jugak, ambil lah langkah berjaga-jaga. semoga anda selamat pergidan pulang.

jangan lupa, doakan aku jugak.

No comments: