Pengikut

Cari Makan Sikit

Thursday, April 23, 2009

Kisah #1

Mari bercerita.

aku akan menghadiri satu persidangan by the end of June. jadi urusan ke luar negara semua harus diuruskan oleh diri sendiri. tapi nasib aku baik. sebab aku akan ditemani oleh Merah-Si-Ibu-Mengandung. huhuh.

urusan pertama aku?

mestilah buat passport. aku tak pernah ke luar negara. jadi ini lah kali pertamanya aku buat benda alah ni. ok, done! burn duit. hoho.

perkara kedua?

selesaikan kelulusan untuk ke luar negara daripada pihak atasan. uish. sangat makan masa yang panjang. sekarang masih lagi menunggu surat pertama. masih perlu lalui pelbagai saringan lagi.

ketiga?

aku harus uruskan perkara berbangkit mengenai persidangan ni. contohnya macam yuran, tiket, bajet, dan paling penting paper yang hendak dibentangkan.

yuran aku baru je bayar last 2 days. sekarang tunggu masa je samada bankdraft aku tu sampai ke tidak kat tempat yang sepatutnya.

tiket masih belum diuruskan. sebab aku nak kena makesure tarikh untuk aku berada di sana. bukan nya aku akan habiskan satu minggu di sana. ingat motif Si Cekgu - Berjimat Selagi Boleh. huhuh.

bajet aku dah dikira-kira. sudah dimasukkan dalam borang claim. hoho. awal kan? tapi sebab aku tahu kesusahan untuk mendapat balik duit yang kita dahulukan. alah, protokol kan. tsk tsk.

paper pulak masih dalam perjalanan. heheh. sebabnya aku masih dalam peringkat membuat analisis. kan aritu aku ada mention yang mesin rosak dalam entri ini.

kenapa aku catatkan semua di sini pada hari ini?

sebab aku tiba-tiba blur. terasa aku punya kehidupan sekarang sangat tunggang terbalik. ulang taip. sangat. sangat tunggang terbalik. tsk tsk.

dengan harapan tulisan ini akan dapat mengembalikan aku pada landasan yang benar iaitu menjadi orang yang rajin dan well planned - seperti kata Si Cekgu. hoho.

No comments: