Pengikut

Cari Makan Sikit

Saturday, April 18, 2009

Adakah Ini Satu Petanda?

tadi pagi, semasa masih bersuka ria di jalanan, aku tertidur di dalam kereta.

kemudian, aku sedar kereta menuju masuk ke satu tempat seperti perindustrian sederhana. entah kenapa, hati aku kuat mengatakan yang industri ini adalah berkaitan dengan keropok lekor. hahah.

kami masuk melalui satu lorong yang panjang dengan pintu gerbang yang besar dan cantik. dan kira-kira setiap 1km perjalanan, lorong itu akan berakhir dan dimulakan dengan pintu gerbang baru. di mana pintu gerbang dihiasi dengan nama adik-beradiknya, yang pada asalnya aku sendiri pun tidak tahu. teka aje.

oleh sebab dia adalah anak sulung, jadi lorong untuknya terletak paling hujung.

sesampai saja di rumahnya, dia keluar untuk mendapatkan sesuatu di dalam rumah. meninggalkan aku sekejap di dalam kereta. aku cuma membiarkan.

tiba-tiba aku terdengar suara kekalutan dari luar. aku kira orang-orang rumahnya menghalangnya balik dengan cepat kot. entah lah.

tapi sebaik sahaja aku menghulurkan kepala ku ke luar, aku terkujat.

aku ternampak ada seekor ular sedang bergulung dekat sebelah kereta itu. ular tu sangat la besar dan tiba-tiba kepala dia naik tinggi menghala ke arah aku.

aku terus merapatkan tingkap kereta. tapi entah macamana kepala ular tu macam boleh je nak masuk, padahal sepatutnya tak muat sebab dengan badannya yang sangat besar itu, sudah tentulah kepala nya juga sangat besar.

dan nak jadikan cerita lebih tragis, tingkap kereta pulak tiba-tiba rasa macam slow je nak naik. ish.

aku dah makin takut. berdebar-debar tak usah nak cakap lah. rasa macam dah hujung nyawa je masa tu. dan aku cuma boleh mengharap dia akan keluar dari rumahnya dan datang mendapatkan aku.

ya, dia memang betul datang dan terus menggoyang-goyangkan badan aku.

aku terjaga.

ish. mimpi rupanya.

tapi memang seram lah. sebab aku masa tu pun tengah tidur dalam kereta yang sama.

ah, aku anggap je macam mimpi itu mainan tidur. aku tak bagitahu dia mengenai mimpi aku tu masa tu. sebab aku sendiri sedang cuba untuk membetulkan kepala otak aku yang tengah sakit dan terasa psiko dengan mimpi tersebut.

aku dah lama tak mimpi mengarut-ngarut dan ganas sebegitu rupa. huhu.

seram.

paling seram aku mimpi bila kena tembak. bila aku bangun pagi, bahu aku tempat-kena-tembak tu masih terasa panas dan sakit. seolah-olah apa yang berlaku semalam dalam mimpi tu benar-benar terjadi cuma tiada luka fizikal sahaja.

No comments: