Pengikut

Cari Makan Sikit

Tuesday, February 24, 2009

Tiada Motif

baru lepas mengisi perut dengan kawan-praktikal-berkongsi-derita dan juga kawan kepada kawan-praktikal-berkongsi-derita yang juga dah jadi kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang.

lagak biasa, sambil makan sambil bercakap. dan topik biasa yang terkeluar dari mulut aku sudah pasti mengenai Si Cekgu kesayangan. pada mula nya mungkin kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang macam terkejut dengar penderitaan aku. tanpa perlu buat muka sedih pun aku akan berjaya meraih belas ihsan daripada setiap kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang.

tapi kemudian kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang terdiam. tanpa memberikan ulasan lebih lanjut.

mungkin disebabkan kami tidak berkongsi lab yang sama, menyebabkan kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang semacam kurang paham penderitaan aku yang disampaikan selanjutnya.

atau mungkin sahaja kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang sudah mula muak mendengar penjelasan aku.

atau mungkin kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang aku juga punya masalah yang lebih kurang sama bebannya tapi berlainan cara pengolahan.

entah, aku tidak pasti.

tapi apa yang aku rasa sekarang ialah perasaan yang tidak terluahkan. hahah. makna katanya perkongsian ceritera bersama kawan-teman-aku-makan-bila-aku-sorang-sorang tidak melegakan aku, bahkan membuat aku rasa serba salah lah pulak. dan bertambah kompleks.

maaf, saya agak psiko hari ini.

mungkin sudah sampai masa mendapat 'cuti halal' dari Yang Satu.

No comments: