Pengikut

Cari Makan Sikit

Wednesday, February 4, 2009

Kompleks #3

aku mohon maaf pada diri sendiri kerana membohongi hati dan naluri ini. cewah. walaupun semangat berkobar-kobar telah aku tanamkan dalam diri beberapa hari lepas, api nya kembali padam pada hari ini. kesian kepada Azam Bulan Kedua aku.

aku kembali kepada keadaan seperti sedia kala apabila melihat kan tingkah laku Si Cekgu yang turut sama kembali kepada zaman dahulu kala. mungkin Si Cekgu sangat sibuk, menyebabkan beliau kurang mengunjungi aku di bawah tanah ini. Alhamdulillah. heheh.

tambahan pula aku sekarang punya masalah dengan kawan seluruh alam maya membuatkan aku mula terfikir untuk mengundur diri. kebetulan pula aku baru nak berjinak-jinak dan mengenali Si Baru, jadi aku kira lebih baik aku mengurangkan kontroversi dan meningkatkan prestasi buat sementara waktu.

tapi malangnya, aku cuma dapat bertahan hanya sehari atau mungkin kurang daripada 24 jam mungkin kerana dunia maya ini adalah tempat untuk aku luahkan isi terpendam dalam hati dan juga untuk membebaskan diri daripada belenggu realiti. tapi, aku sedar yang realiti itu adalah pasti dan aku tidak dapat lari daripada kenyataan bahawasanya perkara-perkara buruk do happens in life. tambah teruk apabila perkara itu datang dari dunia maya yang aku ciptakan sendiri. senang cakap, tak ada masalah, tapi cari masalah.

sekarang bila dah bermasalah, kawan-kawan mula menjauhkan diri dan memulaukan aku. walaupun tidak secara terang-terangan, tapi aku dapat rasa ketegangan dan ketidak ikhlasan yang wujud dalam ikatan pertalian antara kau dan aku. aku juga mula bersikap was-was dan rasa syak wasangka mula terbit perlahan-perlahan dari hati kecil yang mudah terpengaruh ini.

aku mula lihat jalinan persahabatan kita dari sudut yang berbeza, sudut yang lebih negatif. aku tidak mampu untuk berpura-pura dan bersikap optimis dalam apa saja tindak tanduk yang ditunjukkan. tetapi memandangkan ia hanya sandiwara dunia maya, aku juga mula memainkan wayang sendiri. aku berdrama secara solo mengikut langkah mereka supaya aku juga seiringan dalam cerita kali ini.

ah, kompleks nya.

apa yang ingin aku nyatakan di sini adalah aku masih lagi aku yang dahulu, mungkin juga kalian begitu. tetapi disebabkan tidak sehaluan pendapat dan salah faham yang wujud menyebabkan aku diketepikan atau pun aku terasa seperti diketepikan.

tapi tak mengapa, aku masih boleh bernafas tanpa kalian.

No comments: