Pengikut

Cari Makan Sikit

Monday, February 23, 2009

Mari Merapu

sekarang rasa sangat sempit. sesak. dengan kehadiran anak-anak rajin yang datang secara berjemaah. melakukan kerja-kerja di lab sambil memohon bantuan dan pinjaman buah fikiran daripada Si Ahli Makmal. nak tulis blog pun kena curi-curi. kecilkan tetingkap dan mula menaip. ini la hasilnya.

tadi semasa aku rajin dan giat mencari serta memuat turun journal dan paper dari serata dunia dalam talian, takde pulak yang datang. kalau tak, boleh lah mengadu sama itu Si Cekgu bahawasanya aku bertindak rajin pada hari ini. maka aku takkan dapat lah panggilan rendu dari beliau. harap-harap lah.

jadi, tidak ada terima kasih kepada para-penyampai-berita-tidak-rasmi pada hari ini ya. sila datang lagi esok. sebab aku mungkin akan berlagak rajin lagi pada hari-hari seterusnya.

tapi kalau berita mengenai Si Hijau* aku sampai lagi pada Si Cekgu, dan aku terima utusan chenta lagi walaupun Hari Kekaseh sudah lama berlalu, aku tahu lah nak cari siapa. nak jeling-jeling pada siapa. nak marah-marah pada siapa.

*senyum ala-ala devilish*

ugutan ni. ish ish. aku sudah pandai kejam sekarang. mungkin emosi tidak berada di jalanan yang lurus pada hari ini.

ok, para-penyampai-berita-tidak-rasmi sudah berada di dalam. di tempat yang sepatutnya. maka sudah tidak punya idea pula untuk merapu kapunden di sini. sebab dah bebas untuk cari pasal kat tempat lain pulak.

Si Hijau* adalah nama untuk blog saya. sila jangan report pada Si Cekgu.

No comments: