Pengikut

Cari Makan Sikit

Sunday, February 22, 2009

Mari Mengisi Masa Lapang

disebabkan oleh aku telah bertukar status sementara kepada indoor person, aku telah mengamalkan beberapa langkah yang menurut pengalaman adalah merupakan cara yang sangat bagus untuk mengisi ruang lapang anda selain keluar daripada rumah sekaligus dapat menjimatkan kewangan.

berikut adalah cara-cara yang aku gunakan untuk membunuh masa pada hujung minggu yang sangat lapang.
  1. menonton Cerita Dengan Lagu. semalam aku menonton Sarkar Raj ditemani Si Rohani walaupun beliau hanya hadir di akhir rancangan.
  2. menonton Cerita Melalui Talian. tidak perlu muat turun pun. aku berjaya habiskan filem Korea; 100 Days With Mr Arrogant semalam.
  3. melakukan Ops Rajin iaitu Ops 1 hingga 3 seperti entri ini. boleh menambah kemahiran sebagai bakal menantu yang rajin. wink wink.
  4. menambah Ops Rajin iaitu Ops 4: Mari Bersihkan Kipas Bilik. kipas aku kemudiannya mula mengeluarkan bunyi pelik, mungkin disebabkan oleh kelajuan yang bertambah.
  5. mencari rakaman-rakaman pranks dari Negeri Matahari Terbit. sangat berjaya made my day. sila Google.
  6. memasak segala bahan mentah yang menghuni Si Peti Ais. tapi selalunya Si Peti Ais dibiarkan kosong setiap kali hujung minggu. tsk tsk.
  7. last but not least, mengupdate dan mengupgrade blog kesayangan. sila tahankan saja mata anda ketika membaca entri mengarut aku.
oh, ada langkah-langkah yang hanya boleh dilakukan jika sekiranya rumah kalian punya internet, elektrik dan cuaca yang baik. kalau berdentam-dentum di luar sana, take it at your own risk, ok?

tapi seikhlas hati aku katakan, hanya perkara di atas sahaja yang mampu untuk mengisi masa lapang aku tatkala kebosanan melanda. lebih-lebih lagi ketika tragedi kewangan sempit dan kesibukan teman atau skandal.

atau kalian punya sebarang cadangan lain?

No comments: