Pengikut

Cari Makan Sikit

Monday, February 2, 2009

Hari Pertama

selepas semangat aku berjaya dikobar-kobarkan untuk tidur awal semata-mata demi punch card, aku pun mula berkira-kira dalam kepala otak setiap langkah-langkah yang perlu aku lakukan pada esok hari, yakni hari ini la.

1. mula-mula mesti bangun awal.

-ok, tadi pagi aku bangun 0913 pagi. awal daripada biasa. done!

2. kemudian, bersiap-siap secepat mungkin dan catch bus yang paling awal aku dapat.

-ye, of course la bas pukul 1000 paling awal. done!

3. dah sampai lab, perkara pertama kena buat, log in [punch card online]

-err, awal-awal sampai, aku cari kelibat Si Merah. kereta tiada, sandal tiada, batang hidung lagi lah tiada. which means Si Merah masih belum sampai. which means Si Merah juga tidak punch card. which then membuatkan aku mengambil keputusan juga untuk tidak punch card.

selang setengah jam, otak baru boleh berfikir, mungkin juga Si merah sudah datang dan log in tetapi kemudian nya menghilangkan diri. [ini adalah kes biasa bagi Si Merah dan aku. juga tidak ketinggalan Si Pembantu aku]. memikirkan tentang itu, membuatkan aku bimbang dan menjadi tidak keruan.

tetapi aku masih tidak berbuat apa-apa, hanya mendiamkan diri dan teruskan kerja. lagipun aku berpegangkan alasan ketiadaan sambungan internet pada hari ini menyebabkan aku gagal untuk log in dan punch card buat hari pertama.

aku kira itu adalah alasan yang kurang teguh, tetapi memandangkan itu adalah jawapan terbaik yang dapat diproses pada masa kini, jadi stick with that one.

4. masuk lab dan lakukan eksperimen, at least mencuba.

-sedang aku berusaha nak masuk lab, tetiba teringat bahawasanya aku masih belum melakukan kira-kira dan aplikasi ilmu hisab ke atas bahan-bahan yang akan digunakan. lantas aku ubah plan no 4 kepada no 5 yang berbunyi seperti berikut.

5. hari ini aku hanya buat kira-kira sahaja, esok baru buat eksperimen.

membawa kepada langkah seterusnya.

6. kerja aku habis di sini sahaja pada hari ini.

-begitu lah berlalunya hari pertama aku dalam perlaksanaan Azam Bulan Kedua.

2 comments:

pise said...

ala..snang citer ko skip je klas tu..bek ko duk umah online ym pastu online tggd smbil men poker...ko penuhi ari2 ko ngan mmbilang cip jek..kikiki..besh x idea aku biey?...kikikiki

Si Ralat (bukan nama sebenar) said...

hahah. sangat lah best. lagi tertutop minda aku karang.