Pengikut

Cari Makan Sikit

Monday, February 9, 2009

Being Available

hari ini aku keluar dengan Si Ungu dan Si Lampi sebagai menghadiahkan diri kerana buat kesekian kali nya memegang status single setelah berita aku sudah berteman dengan Si Baru itu baru sahaja diketahui orang ramai.

jadi, berita aku kembali bersendiri ini mungkin akan sampai ke gegendang telinga kaum kenalan dalam masa lagi dua minggu. eh, mesti kena tunggu masa sesuai juga jika nak umumkan berita sedih. tak gitu ke para juri sekalian?

maaf, aku baru je lepas mencuci mata dengan air semulajadi. sob sob.

aku keluar tadi pun hanya menghabiskan duit ke arah perkhidmatan awam dan juga makanan sahaja. seandainya iman tak kuat, sudah pasti aku akan membawa hadiah sampingan berupa t-shirt comel, beg, sandal dan juga jeans yang sudah lama menjadi barangan igauan aku sepanjang musim penjimatan kewangan berlangsung.

oleh sebab tidak mempunyai arah tuju dan hala yang betul, aku melangkahkan kaki untuk pulang. maka nya, sebelum azan maghrib berkumandang, aku sudah berjaya memijakkan kaki di kawasan berhampiran hutan tropika tempat kediaman para penyanyi. tahniah buat diri sendiri.

rupa-rupa nya aku tidak keseorangan dalam berjiwa luka. Si Gagah juga sangat tegang hari ini. asyik bercakap perkara-perkara negatif. nampak semua benda pun dah diteliti dengan sangat rapi tapi ke arah yang lebih negatif.

contohnya apabila melihat iklan Bini Yang Desperado membuatkan Si Gagah berjaya mengolah lagu tema ke arah yang sangat sedih. padahal aku masih ingat lagi apabila iklan sama ditayangkan pada minggu lepas, Si Gagah bukan main lagi, siap menunjukkan tahap kegirangan setelah mengetahui siri kesayangan beliau muncul lagi di kaca televisyen seperti baru mendapat sehelai cardigan cantik yang baru dan mahal.

ah, kami sama tapi tak serupa.

aku juga sangat sedih hari ini lantas menjadi seorang yang sangat lambat pick-up tapi aku terhibur melihat telatah Si Gagah yang sedih tapi lebih ke arah yang tidak keruan. lihat warna itu tak boleh, sebut perkataan ini tak boleh, nyanyi lagu itu tak boleh, malah seperti aku kata kan tadi, tengok iklan pun beliau masih boleh kaitkan dengan kondisi hati dan jiwa yang tidak stabil itu. bahaya kah keadaannya Tuan Inspektor? eh, Tuan Doktor? perlukah diberi rawatan hati-hati yang luka ini?

kalau perlu, rawatan bagaimana yang Tuan Doktor cadangkan ya?

2 comments:

KoN said...

ish2..lme bno aku xbukak blog ko.dh melambak entri.hahah.mcm2 genre lak tu.sedeh,hepi,palsu sume ade. =P

berkenaan dgn si gagah,kenapa dgn bliau?

Si Ralat said...

hahah. tu la kau. ponteng kelas takpa, jangan ponteng jengah blog aku.

si gagah tu mental diversion sikit itu hari. selanjutnya sila bertanya tuan punya kaki ye? hihi.