Pengikut

Cari Makan Sikit

Tuesday, February 24, 2009

Akhirnya..

baru selesai menamatkan wayang Benjamin Button. setelah beberapa hari aku tangguh. mungkin sebab sampai ke babak-babak yang aku kurang minat.

tapi tadi, setelah kali ketiga aku menonton secara beransur-ansur, baru lah masuk ke babak cinta terhalang itu. agak menarik juga.

sebab kamu suka sama suka. tapi kamu tak boleh habiskan masa dan usia bersama-sama. mungkin boleh, tapi dengan saiz fizikal kekasih kamu akan bertukar menjadi makin kecil dan makin muda sehingga bertukar menjadi bayi kembali. macamana kan?

tambah pula dengan kehadiran bayi kamu. di mana dia akan membesar seiring dengan kamu. dan mungkin pada satu tahap akan jatuh cinta antara satu sama lain . yelah, bapak kamu hensem sangat, nak buat macamana.

aku tersentap masa saat-saat akhir, bilamana Si Heroin terpaksa menjaga Si Hero seperti anak, kemudian seperti cucu dan seterusnya menjadi bayi, sebaik sebelum meninggal. dan harus diingat, bayi itu tua 4 tahun daripada nya. haru kan?

tapi, cerita ni macam kelakar pun ada.

sebab nya nak buat cerita terbalik dari tua ke muda. ok, fine. boleh buat dan memang menjadi dalam cerita ini. kemudiannya ending dengan Si Hero menjadi bayi dengan wajah betul-betul bayi. comel lote, orang kampung aku cakap.

tidak seperti ketika awal-awal dilahirkan di mana kulitnya berkedut-kedut. lagak seperti orang tua yang memang dah kubur kata mari, rumah kata pergi. ish ish.

tapi orang tua mana ada tubuhnya akan menjadi sebesar bayi kan? why not dia keluar dari perut ibunya seperti mana fizikal orang-orang tua biasa? tak dapat aku bayangkan. hahah.

ni saja je. buah fikiran aku. pada sesiapa yang memang sangat berkenan dengan cerita ini, no hard feelings, ok?

No comments: