Pengikut

Cari Makan Sikit

Thursday, January 15, 2009

Sekandal #1

semasa aku sedang bergiat meningkat tahap sosial aku secara maya, tiba-tiba ada mesej peribadi atau private message masuk, senang cakap, PM lah. PM tersebut berbunyi begini.

A: hai.
B: hai.
A: jom skandal, nak?
B: hensem ke?
A: alah, try la dulu.
B: oh, kaya ke?
B: umur berapa?
A: 22, u?
B: study ke kerja?
A: tengah praktikal
B: kat mana?
A: cari gali minyak kat petronas, kerteh
A: u betul ke 28?
B: ye, nak jugak ke?
A: tak ada masalah
A: skandal je
B: oo, ok
A: study dekat institut [entah aku lupa]
A: nak nombor telefon
B: eh, nak kena bagi ke?
A: yelah, cakap nak skandal
B: oo, ok.
B: 01abcdegfh

terus mendail nombor aku, buat panggilan miskin atau bahasa baku nya miscalled.

A: ok, thank u
B: ok

ada sms masuk. "good nite kak".


damn, senang gila aku nak bagi nombor telefon bimbit ku. hahaks. sebab semalam masa aku digoda oleh beliau, dalam masa yang sama aku juga sedang berbicara dengan seorang teman, pun melalui telefon juga. mungkin disebabkan oleh medula oblongata aku [entah betul ke tak, sebab aku bukan budak biologi, so, tak tahu. kalau salah, tolong betulkan] tidak dapat memproses tindakan yang ingin diambil adalah betul atau salah, maka aku berfikir secara kurang rasional.

well, kepada anak muda itu, ingin aku berikan kata-kata aluan yang ringkas lagi padat.

"selamat datang ke dunia sekandal ku" wink wink.

No comments: