Pengikut

Cari Makan Sikit

Friday, October 31, 2008

Malang..

malam kelmarin, sebelum tidur, aku cadang nya nak makan nasi.. bersahur kununnya.. tapi bila tengok ekspresi kawan aku masa aku cakap nak makan nasi pada larut malam, aku batalkan niat aku..

tapi, aku tetap nak isi perut yang lapar.. so, aku keluarkan keropok lekor yang aku beli sehari sebelum tu.. plastik basah sikit.. keropok pun dah ada warna putih.. sebab ikutkan nafsu, aku goreng jugak.. potong nipis - nipis, panaskan minyak..

tiba-tiba keropok meletup-letup.. [betul ke ayat aku? hmmm] keropok dalam kuali kembang, dan pecah.. sampai jadi keropok terbang pun ada.. maka automatically, minyak panas pun terpercik.. nak jadikan cerita, terkena pada tangan aku.. sigh.. masa tu tak sakit lagi.. aku basuh tangan aku sekejap..

malangnya, sinki pun dekat je dengan kuali.. sekali lagi, lengan aku pulak jadi mangsa.. haih.. basuh lagi sekali.. tapi yang second version ni tak sakit sangat.. kena tempias minyak aje.. yang 1st time kena tu, kat belakang tangan.. dekat jari telunjuk.. dalam 2.5cm.. huhuh

lepas habis goreng, baru perasan.. tangan dah merah-merah.. terus aku taruk kicap.. [masa pegi jamboree dulu, cikgu yang kat sebelah khemah aku suruh aku sapu kicap kat tangan kawan aku yang terkena kuali panas] melekit-lekit tangan aku.. ada tompok-tompok kecil kicap macam quantum dot pulak..

aku makan dulu.. habis makan baru basuh tangan.. dah menggelembung pulak kulit aku.. sigh.. sakit tiba-tiba.. psikologi.. tadi tak nampak, tak rasa pedih.. dah nampak, baru rasa sakit.. lepas basuh tangan, sapu krim pelembap.. hahah.. tak berfikir panjang.. kawan aku suruh sapu baby oil.. sapu la kejap..

dah waktu tidur, rasa sangat pedih.. hmm.. fikir punya fikir.. aku isi tupperware dengan air paip.. ambil 2 3 helai tisu.. jeng jeng jeng..

tidur dengan tangan yang berlapik tisu lembap.. baru rasa sejuk sikit... hati pun agak tenang.. psikologi lagi.. baru boleh tidur..

sekarang tangan masih menggelembung.. tapi, kalau tinggal parut, macam cantik juga.. agak ganas.. hahah.. sebab panjang.. betul-betul dekat belakang jari telunjuk... bawah sikit.. dekat dengan tulang yang aku selalu guna untuk kira bulan..

hmm.. mungkin juga ayat redha.. sebab kemungkinan parut untuk hilang sangat tipis.. tambah pulak pada kulit aku yang memang akan meninggalkan kesan warna hitam untuk mana-mana luka sekalipun.. sangat buruk..

sigh...

2 comments:

Anonymous said...

aku tau kejadian kedua goreng kopok neh..tutop dgn frying pan..ngahahaha

aku ralat said...

hahah.. saksi kejadian kot kamu ni..